sunnuntai 25. marraskuuta 2007

Kansanvalta ?

Kansanvalta ei toteudu (miksi) ?

Kansanvalta rapautuu meilläkin huimaa kyytiä. Konsensushakuinen, harmaa politiikka ei jaksa innostaa äänestäjiä.

Parikymmentä vuotta sitten kuutisen prosenttia suomalaisista osallistui puolueiden toimintaan.
Nyt aktiiveja on enää vaivaiset kaksi prosenttia.
Samassa ajassa puolueiden yhteinen jäsenmäärä on kutistunut 600 000:sta 400 000:een

Kansanvalta 2007 toimikunnalta rohjettiin odottaa virkeitä ehdotuksia eliitin ja kansalaisten välille revähtäneen kuilun umpeen kuromiseksi.
Toive ei toteutunut (miksi) ?

Onko vika sinussa vai puolueissa ?

- Tapio Kivioja -

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Olen sinun kanssa Tapio Kivioja täysin samaa mieltä,Kansanvalta ei
toteudu tässä maassa,demokratia ei toimi,olen aina äänestänyt,mutta nyt
minulla on todellinen ongelma,on kuntavaalit tulossa,enkä tiedä ketä
äänestäisin,miten minä voin luottaa
ehdokkaaseen,että hän ajaisi myöskin
köyhän ja tavallisen ihmisen asiaa,kuten minä olen